Пам’ятка для дорослих щодо організації фізичного виховання:
1. Створити умови для різноманітної рухової активності.
2. Щоденно проводити ранкову гімнастику тривалістю 4-5 хвилин, що складається з 3-4 загальнорозвиваючих вправ.
3. Залучати дітей до активної сумісної рухової діяльності на заняттях з фізичної культури (тривалістю 10—20 хв.) та в ході ігрових вправ і рухливих ігор під час прогулянок (тривалістю 20-35 хв.).
4. Хвалити не лише дитину, яка легко і швидко виконала вправу, але й ту, яка вирізняється гіршою координацією рухів, має надлишок ваги, проте виявила старанність, доклала особистих зусиль.
5. Враховувати, що кожна дитина набуває рухового досвіду в притаманному для неї темні, в залежності від рівня її рухливості, віку, природних можливостей та ін.
6. Реалізовувати індивідуальний та диференційований підходи.
Використовувати музику під час виконання дітьми таких основних видів руху як ходьба, біг, стрибки.
7. Заохочувати прояви елементарної моторної самостійності.
8. Ввести правило: щоденне проведення ранкової гімнастики.
Можна скористуватися вже готовими комплексами вправ для дітей
дошкільного віку, але можна їх і добирати самостійно. Однак при
цьому варто пам’ятати, що головним показником правильного проведення гімнастичних вправ є позитивна емоційна реакція дитини. Тому доцільно керуватися такими правилами:
— Вправи повинні бути розраховані на виконання п’яти завдань (виховання правильної ходьби, почуття рівноваги, профілактика плоскостопості, правильна координація рухів, вправи для м’язів спини).
— Вправи повинні бути розраховані для чотирьох груп м’язів (плечового пояса, м’язів ніг, живота, спини).
— Добирати вправи необхідно з урахуванням роботи і відпочинку м язів. Тому недоцільно давати 2 вправи підряд для одного і того самого м’ яза.
— Проводити чергування гімнастичних вправ з масажем.
— Обов’язкова наявність гімнастичного знаряддя