Адаптація дітей раннього віку до перебування в ДНЗ

Адаптація дітей раннього віку до перебування в ДНЗ

Адаптація – це пристосування організму до нової ситуації, а для дитини дитячий садок, поза сумнівом, є новим, ще невідомим простором, із новим оточенням і стосунками. Адаптація (з лат. «пристосування») – процес призвичаєння організму, що відбувається на різних рівнях: фізіологічному, соціальному, психологічному. Адаптація – активне засвоєння прийнятих у суспільстві норм і оволодіння відповідними формами спілкування й діяльності.

Виокремлюють такі ступені адаптації:4

· Легкий – поведінка дитини нормалізується (протягом 10 – 15 днів) – фізіологічна, природна адаптація;

· Середній (протягом 15 – 30 днів) – дитина худне, хворіє, але не важко, без ускладнень;

· Важкий (триває від 2 місяців і більше) – патологічна адаптація.

 

Щоб процес адаптації не затягувався, необхідно:

· Давати позитивні настановлення, підтримувати бажання дитини йти в садок;

· Дитина має відчувати повне розуміння між батьками та вихователями, тоді вона швидше звикає;

· У перші дні – короткочасне перебування у групі – 1-2 години;

· Наблизити домашній режим до садкового;

· Утримуватися від шумних масових вистав, або зменшити емоційне навантаження;

· Навчати навичок самообслуговування (одягання, умивання, складання іграшок).

 

Головною педагогічною умовою успішної адаптації дитини до дитячого садочка є єдність вимог до малюка в сім’ї та дитсадка. Правильна поведінка рідних у період адаптації дуже важлива, педагоги повинні надати рекомендації батькам:

  • · Дитині потрібно говорити, що вона вже доросла;
  • · Не залишати дитину на цілий день у групі;
  • · Гуляти на майданчику після відвідування садка;
  • · Давати із собою улюблені іграшки;
  • · Повідомляти вихователя про особливі звички дитини;
  • · Придумати ритуал «прощання» й обіграти його вдома;
  • · Зустрічати дитину з посмішкою;
  • · Розповідати якомога більше позитивного про садок;
  • · Підтримувати самостійність дитини вдома.